Dah 2 Bulan Period 2 Hari Je

Sedih sangatmungkin terawal cek kotsbb tanda2 preggy 2 mmg ada 7 hari pas waktu subur ada kuar darah mcm period tpi 3 hari jetunggu lgi 1 mingguharap2 ada la rezeki kali ni. So nampak la Islam punya excited bila aku lambat datang bulan.


Pin By Pinklady With Zuwi On Testimony Pinklady Health Fitness Things To Sell Tutorial

So bila tiba hari yang sepatutnya iday datang bulan tak jugak datang.

. Pedoman umum untuk menstruasi atau haid yang normal. Bila p klinik check smua -ve jgak. Bila dah habis period 23 hari.

Bulan 6 4 kali saya buat upt tapi semua negetive. Sampai giveup dan fikir hormon. Tak prnah lewat smpai mcm ni.

Tapi yang ni yilek. Dapatkan keputusan dalam 2 hari. Apa penyebab haid hanya 2 hari.

Hormon HCG dalam badan masing-masing lain ada yg 3 hari sebelum tarikh period dah naik double line. Cuba baring luruskn kaki then letak ibu jari di bawah pusat. 4setiap pagi bace ya zal jalali wal ikram 11 x tiup dalam air niat hilangkan gangguan dalam badan dan semoga allah kurnia kan zuriat dan minum air masak tu.

Sy dah lewat haid slma 2 minggu tapi belum check upt lagi. Terus cakap kat Islam. Kesihatan Wanita 2 bulan.

Datang dalam sehari je. Dr Nur Syuhada binti. Datang bulan setiap 2 bulan sekali.

Hi sy berusia 22an sy lewat perid selama 2 hari pada bulan lepas perlukah saya membuat upt. Breast pun kdg sakit. 1 setiap lepas solat bace 40x ya allahya khaliqya bariya musowwir.

Hai saya dah lewat period 2 bulan. Walaupun 1 line tu samar-samar. Pengalaman UPT Negatif Tapi Mengandung Pula.

Saya wanita berusia 28tahunsaya ada masalah berkaitan dengan period saya yg dtg awl dan akhir bulan dan period saya yg akhir bulan 9 bersih pada awl bulan 10untuk bulan 10 ni saya msih tidak dtg period kalau ikutkan hujg bulan tp. Sebab kadang-kadang hormon HGC kita tu terlalu rendah. Period sekali 2 bulan.

Period lambat 5 - 10 hari Masa ni kalau korang nak guna pregnancy test pon boleh. Girls korang pernah tak 2 3 bulan tak datang haid. Saya ttc 1tahun 2bulan ingintahu.

Masa fa keguguran dulu pon lewat dalam beberapa hari je naik jugak line samar-samar. Period tidak menjelma tiba tetapi cramp perut sakit mencucuk-cucuk pada bahagian bawah perut ini masih lagi berterusan. Tetapi tidak rasa sakit.

Dulu airis 4 hari lewat period dah nampak naik 2 line. Sy dah 2 hari lewat period. Aku tak pernah.

Ade yang beri pendapat tunggu sampai seminggu lewat period baru cek. Assalamualaikum doctor saya remaja 18 tahun Saya nak tanya normalkah kalau period 2 kali dalam sebulan 1 orang doktor telah menjawab soalan ini dan dilihat oleh 228 orang. Saya dah check kat rumah -ve.

Saya berumur 34thndah 3bulan period sy tak menentu. Perut asyik kram2 pening kepala sakit pinggang. Minggu lepas ada balik kg.

Jumlah darah yang keluar sekitar 30-150 cchari. Beberapa wanita mengalami menstruasi setiap 21 hari sementara lainnya terjadi setiap 35 hari. 1 line je yang timbul.

Lebih kurang dua minggu sampailah hari yang saya sepatutnya period 30 September 2017. November 1 2021 146 PM. Risau juga sebab ini adalah kali pertama saya mengalami sakit perut ala senggugut yang.

Lepas 2 hri blik rumah cuba buat mcm tu. Cepat je result upt tu kluar dgn pantasnyealih2 12dpo dh jd negatif x timbul2 lak hahasimptom2 mcm nk hamil tu adebreast terasa lembut n bengkak jantung rasa berdebar2dkt vagina pn rasa mcm wateryAllahutak tahu kenape jd cmni huhuape pandangan yg patut sy buat ye. 3 amalkan baca surah ayat Al-Anbiyaa 89 Al-imram ayat 38.

Saya dah 2 bulan tak period. 2 solat hajat setiap malam jumaat. Hi doc sy dah 9 hari lambat period.

In shaa Allah dah tak period tu ada la pari pari kecil dalam rahim Cuba repeat guna air kencing seawal pagi tau. Tapi sejak sy ambil vac pada bulan 7 kitaran haid sy dlm 26 bln 7 27 hari bln 8. Maka bermula la hari-hari aku pantang.

Itu bermakna aku ni subur lah. Saya setiap datang bulan 2 bulan sekali dok kenapa ya. Eh awal lagi la baru sehari.

Dan pada bln 9 haid sy tak dtg. Tapi aku pernah terbaca kedatangan haid yang teratur melambangkan kewanitaan dan kesuburan. Period lewat 2 hari perlu check upt.

Dh check pregnancy test tapi tak hamil. Selamat siang R Siklus menstruasi yang normal adalah 21-45 hari sekali dengan lama menstruasi 3-7 hari jadi jika siklus menstruasi datang lebih cepat dari 21 hari atau lebih lambat dari 45 hari maka dapat dikatakan tidak normal. Alhamdulillah kitaran atau pusingan haid aku konsisten dan teratur setiap bulan.

Saya tak mau mengharap sbb takut kecewa. Mac 10 2020 1224 PM. Dah nak 2bulan period tak dtg.

Semua komen ada. Kakak sedara ckp if nk tahu kita pregnanttak. Lihat 0 lagi kiriman.

Haid dah 9hariHaid pd Hari ke4 byk darah ketul yg keluar Saya berusia 34tahun dan mmpunyai ank 3sudah. Sy dah lewat datang uzur slama 14 harisblom ni tak pernah lewat dtg. Hal ini bisa membuat haid atau menstruasi menjadi lebih lama pendek hingga berhenti.

Time 11dpo tu dh sehari lewat period2x positif. Last period 1803 apa yg perlu saya buat doc. Lamanya 3-10 hari literatur lain menyebutkan 2-7 hari.

Kehamilan mungkin menjadi alasan menstruasi yang hanya berlangsung satu atau dua hari. Ada ke tunggu lewat 2-3 minggu. Berikut adalah beberapa kondisi kesehatan yang menjadi penyebab haid dua kali dalam satu bulan.

Namun bagi wanita yang mengalami haid hanya 2 hari biasanya dikarenakan oleh beberapa penyebab seperti di bawah ini. Hospital sruh p klnik. Test upt asyik negetif je.

Then 2hari lagi macam tu ada lagi darah. Saya dah 9 hari lewat period. Payudara rasa sakit bila disentuh atau tak selesa 2.

Iday hari tu lambat 4 hari dah kecoh gigih beli pregnancy test tapi negatif. Simpton mengadung pon tak dak. Saya baru buka IUCD pada 5hb dn tk datang haid pada tarikh yg selalu dtg.

Tiba2 darah keluar lagi. Stres adalah masalah paling umum yang biasanya memengaruhi siklus menstruasi. Maka dari itu stres bisa menjadi penyebab haid 2 kali dalam sebulan.

Dr Nur Syuhada binti Zulkifli. Tidak disertai nyeri atau rasa sakit yang dapat mengganggu aktivitas. Sebab takut keputusan negitave.

Sy berumur 34tahun. Ini kerana sebelum nie kitaran haid sy dlm 32 - 39 hari paling lewat. Tapi memang tak pernah lewat period takde makan apa apa ubat.

Eh aku bukan pandai-pandai cakap aku subur. Eh b saya tak period ni. Awak pregnant ke wahhhh dapat baby then pegang-pegang perut.

Saya umur 21 period saya dh lewat beberapa hari. Hehehe So jangan terlalu berharap okay Tapi Iday nak share petanda kalau korang betul-betul pregnant.


Haid Hanya 2 Hari Masih Normal Apa Tidak Begini Penjelasannya


3


1


Nifas


Facebook


1

Comments

Popular posts from this blog

This Term Refers to the Posterior Space Behind the Knee